Selasa, 6 November 2012

Sakit dalam mulut....

Ya Allah.. kalo sakit dalam mulut nih.. mmg leh mengganggu mood betul kan... 2 minggu lepas aku kene gusi bengkak dan ulser kat bawah lidah... sakitnyer Allah jer yg tau...

mase nak makan mmg bercinte betul... Dalam 2 ari pertame tu aku lupe nak letak bonjela... so bile biau lelame ulser tu dah cam x lut jer bile kene bonjela.. sakitnyer memanjang sampai 5 ari... bengkak gusi plak tu...

dah bape ari nak g klinik tapi x gi pun... sampai satu tahap.. aku rase sakit gusi tu dah menular sampai ke semue gigi siap darah2 lagi.... aku panik betul time tu.. aku try google... macam2 depe cakap pasal sakit gusi nih.. so aku pun call laki aku ajak g klinik.... takut la kan.. gigi elok2 nanti sume gugur sekali gus takut la kan...

aku x perasan plak time aku pegi mase lunch so doktor xder... so aku suruh je laki aku amik ubat bengkak dan tahan sakit..name ubat tu "Beazyme Papain 15,000 usp unit" (bengkak) dan p.p.naproxen na 275mg.. Alhamdulillah.. dengan sekali makan jer... sakit bengkak dan ulser aku sembuh...

Tapi minggu nih anak sulung aku plak yg kene ulser.. kesian sangat.. dah pegi klinik ambil ubat... hopefully esok luse elok la kan...

Tiada ulasan: