Sabtu, 17 November 2012

Ya Allah..kesiannye mak mentue aku....

alahai... berterusan sakit mak mentue aku nih... Ya Allah,  Kau kurangkan la beban sakit mak mentue aku ini Ya Allah... x sanggup rasenyer aku tengok sakit mak mentue aku nih.. menimpe-nimpe datang sakitnyer... belum lagi rede satu penyakit... datang plak penyakit lain.... YA Allah, Kau ampunkan la dose ibu mentueku Ya Allah...

Sebelum raye ari tu... batuk x berenti2... abis segale ubat dah makan.... akhirnyer lenyap lepas datang penyakit lain.... gastrik terlampau.... bile berubat kampung.... katenyer angin banyak dalam badan... dan banyak tempat pegi.. still camtu gak... penah jugak kene waktu tengah malam... 2 kali gak le kami bergegas ke ENE Hospital kerajaan.... cam biase bile sampai depe dok kasik ubat tahan sakit... check darah segale.. cakap ok jer... tapi dalam pengamatan aku... mak mentue aku nih cam dah teruk benor gayenyer...

Belum lagi rede sakit gastrik nih, datang plak gout.... Ya Allah... walaupun aku x penah kene gout... tp bile tgk jer mak mentue aku kene... aku tau penyakit tu mmg biase dan menyakitkan.... beradoi2... bile nak alihkan kakinye yg sakit tu... sampaikan buang air kecil pun dalam bilik...

Alhamdulillah setakat nih makan pagi dah aku sediakan... cume makan tengahari jer depe beli kat kedai... tu pun... mak mentue aku makan ikan jer.... Paling  kesian sekali... banyak bende yg die x leh makan disebabkan penyakitnyer yg berangkai2...darah tinggi, tekanan darah redah, kencing manis baru boader line, jantung pun x berape stabil....sume nih datang sbb buah pinggangnye dah agak rosak.. tp still leh gune lagi.. belum lagi takat kene g cuci...

Tu la, bahagian masing2 kan....Sume Allah kasik same rate... x kau dapat penyakit nih.. kau dapat penyakit nun... macam2 Allah duge... Allah duge kite sbb die sayang kat kite.. So sementare sihat.. jangan lupe bersyukur ye.... Tah bile plak bahagian kite sampai.. kite x tau....

Tiada ulasan: