Jumaat, 7 Disember 2012

Talqin

Ya Allah x sangke kan... bile kite dah masuk kubur still lagi ader org bagi kite jawapan bocor untuk kite jawab pertanyaan Malaikat Mungkar dan Nangkir... Ya Allah, bile dengar bacaan talqin, rase meremang bulu rome... Takutnyer nak menghadapi saat kematian.... Kadang2 rase cam dah nak sampai time dah.. Ya Allah aku mohon petunjukMu Ya Allah... Kau kuatkan la imanku, kau berilah aku kekuatan untuk menjalani hari2 mendatang dengan penuh keimanan yang kental...

Mase aku bebudak dulu, aku suke gak pegi ikut org tanam jenazah... aku suke sangat dengar bacaan talqin...tah la aku pun x tau nape aku suke dengar talqin... Bile dah besar, dah kawin... memang dah x ngase dah nak g ikut org tanam jenazah dan dengar orang bace talqin... tetibe baru2 nih... teringin sangat nak dengar talqin... aku try search kat youtube... jumpe la rakaman dari kumpulan hijjaz... meremang gak bulu rome bile dengar bacaan talqin tu....

p/s :Doakan la, moge kite sume akan dapat jawab ape yang akan ditanye oleh malaikat mungkar dan nangkir nanti ye... Ya Allah, janganlah Kau palingkan hati kami setelah kau beri hidayah".. Amin Ya robbal A'lamin...

Tiada ulasan: