Sabtu, 13 Disember 2014

Apa Ada Pada Harta Dunia

Ya Allah... Kau kuatkan hambaMu nih... Aku perlukan bimbinganMu Ya Allah... Jadikan la, hambaMu ini insan yang sentiasa bersyukur atas segala pemberianMu YA Allah... YA Allah jangan Kau gelapkan mata hambaMu ini dengan harta duniawi...

Ya Allah.. Ya Tuhan ku... Andai aku tergoda jugak dengan harta dunia... Kau berilah aku petunjukMu Ya Allah... Kau sedarkanlah aku dari mimpi yang bersifat sementara ini.... Aku adalah hambaMu yang lemah dan sentiasa melakukan dosa... Kau ampunkan la segala kesalahanku Ya Allah... Sesungguhnya aku takut akan nerakaMu yang amat dasyat....

Harta dunia bukan untuk dimiliki...kita boleh kehilangannya bila-bila masa sahaja... Janganlah kita lalai mengejar harta dunia... kelak kia akan menjadi hamba dunia sehingga kita lupa bahawa yang kekal abadi itu adalah kehidupan kita di akhirat....

Saban hari aku melihat, mendengar orang disekelilingku menceritakan hal dunia yang tiada kesudahan... Aku mohon padaMu Ya Allah.. Kau bantu la kami ke jalan yang Kau redhai... Langkah kami selalu tersasar... Ya Allah..Semoga Kau berikan kekuatan kepada kami dalam menempuh segala rintangan kehidupan di dunia ini.. amin....

Tiada ulasan: