Isnin, 11 Jun 2012

Politik?????

Adus aku x kisah sesiape pun kengkawan atau sedare mare aku yang fanatik tentang politik nih.... Pade aku berpolitik bagus.. kalo buat bebetul,   leh tolong org susah dan memajukan negare dan byk bende positif lagi leh capai.... tapi kan paling aku x suke org kutuk2 sesame sendirik... padehal org melayu kite jugak... x kisah la kite lain fahaman politik tp kite jgn la terbawa2 bile kite jumpe sesame kengkawan dan sedare mare yg berfahaman politik yg berbeze... Kite kene hormat antare satu same lain ...leh kekalkan hubungan siraturrahim....camtu kan bagus.

Aku sedih tgk org melayu  bertelagah sesame sendirik... kaum lain tepuk tangan... Adui, sedar la... kite kan same2 org melayu.. x leh ker kite berbaik2 walaupun kite berbeze dari segi fahaman politik... Kecewe bile adik beradik pun dah x baik sebab kan politik... Kenape jadik camnih... tu kan adik beradik kite... x leh ker bile kite dan adik beradik  yg jumpe sekali-sekale tu cite hal2 yg x mendatangkan perselisihan pendapat...

Anggap la kite tgk mereke yg pahaman politik berbeze tu mcm kite pandang org melayu islam x tutup aurat.... padehal kalo nak ikutkan hukum lebih elok kite nasihatkan kaum hawa kite tutup aurat dari kite bertelagah tentang hal politik.

Tiada ulasan: