Rabu, 6 Jun 2012

Alahai.. Hisap jari lagi ker

Aku mmg akui.. aku adalah pengisap ibu jari tegar... Serius tau.. nih bukan main2... berani mati punyer statement nih.... umo aku skang dah   30  tahun lebih....aku start isap jari dari umo aku 4 - 6 bulan (sumber dari mak aku le)..hehehe...

Nak dijadikan cite.. mak aku dulu mmg teringin nak anak yg isap jari.. comel katenyer... haaa.. amik ko... sampai ke tue bangke pun isap jari lagi.. ape kes.. hehehe... mase sekolah rendah, mak nak aku berenti isap jari... pernah sekali mak aku try bubuh "jadam" (pahit gile bende nih)  tp aku basuh sampai ilang pahit pastu isap jari balik...hehehe... pastu ugut2 nak letak tahi angse la... yg paling tensen bile tiap2 kali aku ralit isap jari.. datang bapak aku tepis tangan aku... adui bengangnyer.... lg pakse aku berenti lg aku isap jari...Budak degil.. hahaha....

Memule masuk darjah satu.. aku ader gek isap jari kat dlm kelas... tp datang cikgu garang name cikgu Marina die kate nak gunting jari aku .. terus aku x isap jari kat sekolah lg... hehehe.. menjadik jugak ugutan cikgu tu ye...Tapi kat rumah aku mmg x makan saman... aku bahagie isap jari... bagi aku isap jari kasik aku ketenangan jiwe yg abadi.. hehehe.... lagi2 baru lepas kene marah... mesti aku isap jari sambil gentel rambut... hehehe.... menjijikkan kan.... ader aku kesah.... hahaha.. pade aku itu la kepuasan...

Setakat nih isap jari x penah memudaratkan kesihatan aku.. Alhamdulilah.. even gigi aku pun x jonggang.. Dulu aku malu gak nak ngaku isap jari tp skang x lg hehehe...  aku x isap jari depan khalayak ramai cume kat dlm bilik jer atau time nak tidur...  biase kalo tido umah org aku selubung ngan selimut kalo nak isap jari... segan gak kalo org nampak ...ooo tau malu ye.. hehehe...

Ade byk kelebihannyer isap jari ni .. yg pertame jari x yah beli.. Kedue... x kuarkan asap yg bahayekan org lain dan diri sendirik..., ketige  leh isap sambil tido....Keempat x memudaratkan kesihatan.kelime. menengangkan fikiran dan hilangkn stress.... yang paling penting sekali aku boleh berenti bile2 aku nak.. dan aku pernah cube selame 2 taun....nih diantaranyer la..

p/s: pangkal ati.. kalo kite kate kite boleh.. mmg kite boleh lakukan...

Tiada ulasan: