Rabu, 16 Mei 2012

Masalah Jiwa....

Ya Allah ... mintak jauhkan la masalah jiwe nih.. tp kite manusie biase mmg akan rase masalah jiwe kacau nih... x kire la sbb ape, kenape dan bagaimane.... So kene le kite sume bersedie menghadapinyer.... jgn dilayan sangat masalah jiwe nih.. kelak merane badan....

Bukan x nak pikir masalah tp makin dipikir makin pening.. Allahamdulilah sekang aku lebih tenang menghadapi masalah.... walaupun ader kalenye x penah settle.. tp aku hadapi juga ari2 mendatang tanpa rase tertekan.... Ya Allah berikan aku kekuatan untuk terus hidup dalam dunie yg penuh ngan panca roba nih....

Biasenyer kite dok pikir, beratnyer masalah kite... rase cam dah tertanggung lagi  jer... baik mati jer... ingat mati tu senang... kalo mati terus masuk surge xpe gak.. nih belum masuk kubur dah Allah bagi azab ditarik nyawe... lum lg azab kubur... Ya Allah...Hopefully kite sume sempat lah bertaubat sebelum ajal datang menjemput... InsyaAllah...

Sape kate aku x penah rase kecewe, sedih yg amat mengenangkan nasib  tp aku bersyukur.. walaupun aku sentiase motivate diri sendirik tp aku juge ade sokongan dari org lain untuk beri pendapat dan semangat .... bile kite dpt luahan masalah kite, dan ader pula yg tukang dengar masalah kite... tu dah cukup memadai tuk meringankan beban yg terbuku dlm ati kite...

So pade sesape yg ader masalah.. jgn simpan.. luahankan.. x kisah la sape jer org tu.. yg penting org tu sudi dengar keluh resah kite... semakin kite simpan masalah tu sensorang semakin kite lemah.... percaye la... luahan tu mmg berbaloi... kalo dah xder sape nak dgr luahan hati kite tu... Time sembhyg 5 waktu... ngadu ngan Allah... ape jer.... Allah maha mendengar.... Percaye la ia berkesan....

Lagi satu yg saye nak bgtau... cube la bace ayat kursi selalu x kire bile, dimane kite berada.... kalo nak tau kebaikan bace ayat kursi nih... try google ok.. hehehe... cube la sekali sekala tu bangun malam sembahyang tahjud... InsyaAllah ati kite akan tenang...

P/s: kalo ader masalah nih.. bile dpt dgr suare mak.. keluh kesah mak.. sume masalah ilang kejap.. cam terapi jer...

Tiada ulasan: