Jumaat, 4 Mei 2012

kenangan pahit...kesannyer Trauma sepanjang hayat...

Aku ingat lg time tu aku darjah 6... . aku ngan kawan aku balik sekolah jalan kaki... tp x sampai 100 meter dari simpang masuk kampung.. kawan aku ckp die nak lalu jalan pintas (jln dlm kebun kelape sawit)... tp aku x nak sbb mcm2 leh jadik kan, dlm kebun sawit...so kiteorg pun terpisah la ... sorang lalu luar dan sorang lalu dalam... Rupe2nyer nasib aku ari tu x baik.... x sampai 5 minit kawan aku blah... aku nampak sorang lelaki lari menuju kat aku.. sambil tolak aku dlm parit yg xder air kat tepi kebun sawit tu...

Hanya Allah jer yg tau perasaan aku ketike tu... aku kenal org tu.. die mmg sakit jiwe... dalam ketakutan aku bace surah2 pendek termasuk la ayat Qursi yg aku baru hafal... tangan aku time tu berpaut kat satu akar pokok....kedudukan aku membelakangkan brader tu.. so die rentap2 beg aku, suruh aku pandang die... ya Allah .. mmg aku buntu time tu... x tau ape nak buat... nak menangis xder air mate... tapi hanye gimik suare menangis jer yg terkeluar...

Sambil mulut x berenti membace ayat Qursi.. brader tu x abis2 suruh aku bukak kain...Dalam ati aku merintih... "Mak tolong mak... saye takut"... suare aku x keluar langsung... xder suare nak jerit pun... tah bape kali la brader tu rentap beg aku suruh aku ngadap die... bile aku pusing die dah kuar kan " barang" die.. suruh aku isap...Ya Allah.. ape aku nak buat nih....

Pikir2 punye pikir... tetibe aku ckp ngan brader tu "jap ye... saye nak bukak beg dulu.. nanti saye bukak kain"..  brader tu cakap.. ok.. tp jgn lari tau... Aku kumpul segale baki tenage yg ader... aku tanggalkan beg dan terus berlari tanpe toleh kebelakang.... .mmg lari pecut giler... bile dah jauh baru aku toleh.. aku tgk brader tu x kejar aku pun...

Ape yg aku kesalkan.. semase kejadian tu berlaku.. xder sape disisi aku... time tu nenek g kl umah mak sedare..... aku tumpang umah jiran.... bile nenek aku balik dari kl... aku ngan nenek g umah ketue kampung.. tp tok ketue kampung tu kate.. mmg xleh dakwe brader tu sbb die sakit metal...

Aku bersyukur sbb aku xsempat diape2kan.. tp aku cukup terkilan bile kisah itu menjadik senda gurau saudare mare.... Ape agaknyer perasaan diorg kalo anak atau adik diorg yg kene mcm aku.. sanggup ker bende macam tu dijadikkan bahan gurauan...Aku pasrah dengan dugaan yg Allah berikan pd aku...


Tiada ulasan: