Jumaat, 6 Julai 2012

Dende time sekolah dulu2

Gambar Hiasan




Korang penah kene dende tak time sekolah dulu?? Kalo x penah tu... mmg korang nih.. stock budak2 baik yg amat la.. hehehe... Aku?? Kene dende??mesti lah banyak kali hehehe.. Nak kate aku nih nakal x jugak... tapi yang pasti aku nih mmg suke menyembang.. hahaha.. tu la antare sebab kenape aku kene dende.. malu?? mesti la... pakai baju kurung tp kene berdiri atas kerusi.. adui.. jatuh standard der....

Pernah sekali, time tu aku darjah 5... buku math aku dah siap buat tapi tinggal kat umah... cikgu suruh balik amik buku tu sbb die nak tgk betul ker aku buat kerje... nasib baik umah dekat... walaupun aku berjaye anta buku math tu.. dende tetap kene.. kalo x silap kene cubit kat perut.. sakitnyer hanye Allah jer yg tau... Tapi aku x penah pun ngadu ngan parents sbb kalo aku ngadu, confirm aku kene pukulan tambahan dari mak aku... baik x yah cite...

Kalo mase tingkatan 2 plak... ader sorang cikgu tu suke x datang kelas.. tp kalo datang mesti suruh bukak buku teks.. tapi kami selalu x bawak sbb memberatkan beg sekolah jer.. cikgu x tentu masuk kelas... Cikgu tu plak jenis suke dende pelik2.. die suruh jalan itik sepanjang koridor la.. lari keliling padang la... tah rase ader lagi bende pelik die suruh buat tapi aku dah lupe ....

Mase dok asrama plak... cadar sume warne putih... so kalo turun riadah.. kiteorg mesti kene kemas cadar tegang2 n mesti bersih jgn ade secalit pun kesan kotor kat cadar tu...kalo tak mesti kene dende... Pernah la sekali tu aku kene.. cadar aku ader darah nyamuk (fanatik kalo tepuk nyamuk punye pasal).. tp x banyak pun.. setitik jer darah nyamuk tu... lepas riadah.. name kiteorg yg cadar x kemas n kotor sume kene panggil bawak cadar masing2 g kat tgh padang...

Kakak2 senior time tu mmg garang2... diorg suruh kiteorg gigit cadar tu sambil nyanyi lagu negaraku.... yang sungguh memalukan bile budak2 aspure dok sorak2 ramai2 bile tgk kiteorg kene dende.. Adus.. malu siut...time tu mmg benggang la ngan senior.. rase diorg tu kejam sgt... tp bile dah abis sekolah.. kenang2 balik kenangan lame tu.. memang indah giler.. kalo boleh nak gi balik zaman tu...

p/s: Pernah gak kakak senior suruh tembak senyum... hahaha...

Tiada ulasan: