Selasa, 31 Julai 2012

Rintihan ati mak sape yang tau

Kadang2 kite x perasan bile kite keluarkan kate2 tu boleh menguris perasaan orang lain... Lagi2 perasaan mak kite.... manusia nih lagi berumur lagi cepat terase.... ape2 yg kite cakap.. kite kene tapis dulu ngan otak kite yg waras supaye ati mak kite x terguris bile dengar kate2 yg keluar dari mulut kite... Tau kah kite doa seorang ibu besau rahmatnyer??ader yg tau tapi buat2 x tau kan...
Dulu sebelum melahirkan anak, aku x tau perasaan seorang mak tu camne... tapi bile aku sendirik dah mempunyai anak .. baru aku tau .. adekalenye kate2 yg dikeluarkan oleh seorang anak leh menguris hati nurani aku...

Aku bukan seorang yg sempurna... aku juga pernah berselisih faham ngan mak... Aku bersalah kalo mak x nak cakap dan maafkan aku.. aku akan sentiasa mintak maaf ngan mak ... aku rase sume org dlm dunia pun rase camtu gak kan kalo buat salah... yg bezenyer ego dlm dirik masing2..  Nape la ngan mak sendirik kite nak tunjuk ego kite... ape la ertinyer hidup kite tanpe mak... mak kan pinjaman.. so kalo Allah amik mak kite camner... baru nak nangis ker?.. dah terlambat.. mentare mak tu ade kat dunie nih.. sayang la mak sepenuh ati...

Lagi2 dalam bulan ramadhan nih, kite patut jage adab sopan kite ngan mak... ati2 bile berkate2... jangan sampai terguris ati mak tu... cube selami ati mak sekali sekale.... cube buat mak gembire selalu.. cube bahagiekan ati mak yg atinyer sudah sedia terguris tu....

Ya Allah, Kau perihara la ati mak, jgn la biar die selalu sedih, Ya Allah, Kau beri la kekuat kat mak supaye jadik manusia yg kental dlm melalui liku2 kehidupannya.. Ya Allah.... Murahkan lah rezeki mak Ya Allah, berilah kelapangan jiwe mak ya Allah...tetapkan la iman mak ingge ke akhir hayatnyer Ya Allah.. Amin Ya Rabbal A'lamin...


Tiada ulasan: