Isnin, 19 November 2012

SInGki tErsUmBat... MeNciK La...KaN

Paling x leh tahan bile singki tersumbat... nak buat aper pun dah xder mood.... nak2 time nak masak die tersumbat lg la angin satu badan.... mencik tau.... tah ape yg x betul ngan saliran dari singki ker lubang kumbahan pun aku tak tau... bulan nih je dah 2 kali buat hal... die buat hal time raye aji plak tu... nasib baik xder org datang time tu.... dugaan tul la ....

aku ngan laki aku dah bukak batang salur bawah singki tok masukkan getah paip... jenuh jugak la kami pam air dalam saluran tu tapi x leh jugak.... xder langsung setitik air pun kuar kat saluran kumbahan tu... adus... kepale dah nak pecah dah nih... dengan sembahyang pun belum lagi.. badan lak dah bau loji.... dugaan sungguh kali nih.... 2 jam still xder perubahan kat saluran singkin tu... banyak kain buruk dah kami gune tok lap air yg melimpah balik tempat yg same kami masuk kan air...

Tangan masing2 dah x daye nak pam getah paip tu lagi... aku tengok laki aku cam dah serende jer... mmg dalam ati kate.. kene panggil tukang paip la jawapnyer... aku still nak usehe pam getah paip tu, sambil air panas dalam saluran...byk kali gak la aku buat camtu tp x berjaye jugak...

Dan kali nih dengan beserta bacaan ayat " la ilaha illa anta subhanaka inni kuntu minaz-zalimin" dan ayat kursi.. bace banyak2 kali dengan niat dalam ati.. kalo ok saluran nih aku akan sembahyang sunat syukur 2 rakaat.....sambil aku pam kuat2 getah paip tu.... dalam 15 minit je... kuar la air mencurat-curat dari saluran kumbahan tu...

Ya Allah.. alhamdulilah.. syukur betul time tu.. rase cam ringan jer badan.. hilang segale keletihan bile singki berfungsi semule....  yg pasti aku mmg x dan sembahyg asar... mmg sedih jugak time tu.. tp bile aku nak mandi aku tengok aku dah datang bulan ... mgkn terlampau stress mase buat keje tu tadi kot...

Tapi minggu nih singki sumbat lagi...  time aku nak g keje plak tu... aku tgk jam kul 7.30 pagi.. terus aku try buat sendirik... Allahamdulilah setengah jam jer.. singki aku ok balik... So kengkawan.. bile kite dalam kesusahan.. jangan lupe kalimah2 Allah... mintak.. mohon pertolongan dari Allah... InsyAllah... segalenyer akan ok....

Tiada ulasan: